دانلود سریال ونزدی Wednesday 2022 زیرنویس فارسی و دوبله فارسی

کارگردان Tim Burton
بازیگران Gwendoline Christie, Jenna Ortega, Riki Lindhome
امتیاز 8.5

خلاصه داستان

سال‌های دانشجویی ونزدی آدامز را دنبال می‌کند، زمانی که او تلاش می‌کند تا بر توانایی روانی در حال ظهور خود مسلط شود، معمایی که پدر و مادرش را درگیر کرده است را خنثی کرده و حل کند.

لینک های دانلود

قسمت 8
قسمت 7
قسمت 6
قسمت 5
قسمت 4
قسمت 3
قسمت 2
قسمت 1

 

ونزدی (انگلیسی: Wednesday) مجموعهٔ پر طرفدار تلویزیونی استریم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و داستان بلوغ است که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شده‌ است این مجموعه پر طرفدار تلوزیونی بعد از اکران توانست ظرات مثبت زیادی از سوی منتقدان به خود جلب کند. آلفرد گاف و مایلز میلار سازندگان این مجموعه هستند. برتون پیش از این در ساخت فیلم انیمیشن استاپ ‌موشن از خانواده آدامز دخیل بود که در نهایت لغو شد. در اکتبر ۲۰۲۰، گزارش شد که او در حال نظارت بر مجموعه‌ای تلویزیونی است که سپس ساخت آن به‌ وسیلهٔ نتفلیکس سفارش داده شد. اورتگا تا حدودی برای نشان دادن میراث لاتین این شخصیت انتخاب شد. ریچی که نقش شخصیت اصلی فیلم ۱۹۹۱ و دنبالهٔ آن در ۱۹۹۳ را بازی کرده بود، از سوی برتون درخواست شد تا در نقش مکمل به این مجموعه بپیوندد. فیلم برداری میان سپتامبر ۲۰۲۱ و مارس ۲۰۲۲ در رومانی به طول انجامید. ونزدی در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و در ۲۳ نوامبر از طریق نتفلیکس منتشر شد و عموماً با نقدهای مثبتی مواجه شد و نقش ‌آفرینی اورتگا مورد تحسین قرار گرفت. این مجموعه در مدت سه هفته از انتشار به سومین مجموعهٔ انگلیسی‌ زبان نتفلیکس با بیشترین میزان بازدید تبدیل شد. این مجموعه نامزد دریافت جوایز گلدن گلوب در رشتهٔ بهترین مجموعهٔ تلویزیونی و بهترین بازیگر زن برای اورتگا شد.در ادامه با دانلود سریال ونزدی با ما همراه باشید.

خلاصه سریال ونزدی

خانواده‌ی آدامز یک وارونگی طنزآمیز از یک خانواده ایده‌آل در قرن بیستم آمریکا بود؛ یک قبیله اشرافی، ثروتمند و البته عجیب و غریب که از ترسناک بودن خود لذت می‌بردند. اصلا هم به این موضوع توجه نمی‌کردند که چقدر در نظر دیگران عجیب یا ترسناک هستند؛ اگر هم متوجه این موضوع می‌شدند، آنچنان برایشان مهم نبود که بخواهند کاری برایش انجام دهند. از سال ۱۹۶۴ آثار تلویزیونی مختلفی حول محور آن‌ها ساخته شد.ونزدی دختر کوچک خانواده آدامز است. ونزدی آدامز پس از ریختن پیراناهای زنده در استخر مدرسه برای تلافی از پسران قُلدری که برادرش پاگزلی را اذیت کرده بودند، از مدرسه اخراج می‌شود ‌کاملا واضح است که پاگزلی یک عضو خانواده بسیار مهم برای ونزدی بوده است و او هر کاری برای محافظت از برادر کوچکش می‌کند. با وجود این که ونزدی خیلی اهل نشان‌ دادن احساسات خود نیست؛ اما پاگزلی کاملا از احساسات ونزدی به خود آگاه است و می‌داند که خواهر بزرگ‌ ترش هوای او را دارد. چیزی که باعث می‌شود والدین او گومز و مرتیشیا آدامز، او را در دبیرستان محل تحصیل خودشان یعنی آکادمی نورمور در شهر جریکو ثبت‌ نام کنند در ادامه خواهیم دید که ونزدی رابطه سردی تا به الان با پدر مادر خود داشته است. رابطه ونزدی با گومز آدامز یا پدرش خیلی صمیمی یا پرتنش به نظر نمی‌آید. آن‌ها به نظر یک رابطه دختر پدری معمولی دارند. اما در قسمت‌ هایی از سریال کاملا مشخص می‌شود که ونزدی به پدرش افتخار کرده و از او بابت نحوه پدری کردنش ممنون است. زمانی که گومز به زندان افتاده بود؛ ونزدی کاملا واضح و مستقیم به او گفت که به ‌خاطر پدرش آن‌ قدر محکم و مستقل بزرگ شده و بابت این موضوع از او ممنون است اما رابطه اش با مادرش نیزونزدی شباهت بسیار زیادی به مادرش، مورتیشیا گومز دارد. اما با این ‌وجود، نمی‌خواهد که این موضوع را قبول کند. اخلاقیات و روحیات ونزدی و مورتیشیا یکسان بوده است اما مانند شب و روز است. وقتی در یک مکان ثابت هستید؛ تمامی اطراف و اشیا یکسان هستند. با این تفاوت که هنگام روز مکان روشن و هنگام شب مکان تاریک است؛ این دقیقا رابطه بین ونزدی و مورتیشیاست. نورمورکه ونزدی به آنجا فرستاده می شود یک مدرسه خصوصی برای طردشدگان و افرادی با ویژگی‌ها و مهارت‌ های خاص می‌باشد. شخصیت سرد و بی‌عاطفه‌ ونزدی و طبیعت سرکش او برقراری ارتباط با همکلاسی‌ هایش را برای او دشوار کرده و باعث درگیری مدام او با مدیر مدرسه می‌شود. با این حال او که توانایی‌ ذهنی مادرش را به ارث برده است، درگیر حل معمای قتل‌های زنجیره‌ای شهر جریکو که توسط یک هیولا اتفاق می‌افتد.ورود ونزدی به نورمور همزمان شده است با پیدا شدن یک هیولای وحشی و قاتل در جنگل‌های اطراف شهر جریکو. از طرف دیگر ونزدی با دیدن صحنه‌هایی از آینده متوجه می‌شود که ظاهرا قرار است نقشی در از بین بردن مدرسۀ نورمور داشته باشد. اما او نمی‌داند که چرا باید در آینده چنین کاری بکند و چرا باید این کار را همراه با مردی انجام بدهد که چهارصد سال قبل در این شهر زندگی می‌کرده.بدون شک سریال ونزدی می تواند یکی از بهترین گزینه های شما برای دانلود سریال خارجی باشد.

نقد و بررسی سریال فیلم ونزدی

سریال ونزدی دارای سبکِ روایتی خاص خودش است. روایتی که طنزِتلخ و درام را با جذابیت‌های لازم برای جذب مخاطب عام مخصوصا نوجوانان درهم تنیده است. درسریال ونزدی با داستان‌های مختلف و شخصیت‌های گوناگون رو به رو می‌شوید اما کاراکتر ونزدی مهم ترین عاملی است که دوست دارید سریال را دنبال کنید. اخلاق و میل عجیب او به تاریکی (که حتی در لباس پوشیدنش نیز دیده می‌شود) از همان دقایق ابتداییِ سریال، مخاطب را مجذوب خود می‌کند. البته آشنایی با دوستانی دقیقا برخلاف روحیات او (مخصوصا Enid) نیز دست به دست هم می‌دهد تا اتفاقات بامزه‌ای در داستان پیش بیاید سریال “Wednesday” فضای تینیجری جذابی دارد و از همان ابتدا تاحدود زیادی خاطرات بیاد ماندنی مجموعه “هری پاتر” را برای بینندگان زنده می‌کند. مدرسه‌ای مخصوص افرادی خاص و داستانی با پس‌ زمینه تاریک و ترسناک از جمله شباهت ‌های پرشمار این دو مجموعه می‌باشد. این سریال پیش از هرچیزی داستانش را با تکیه بر روابط شخصیت‌ هایش جلو می‌برد و همین موضوع باعث برقراری ارتباط میان بیننده و کاراکترهای مختلف داستان شده است. سریال ونزدی پر از معما و خطوط  داستانی جذاب و رازآلود است که همگی به شکلی متوازن در کنار هم پیش می‌روند و مخاطب را درگیر ترس ها و معما های داستان می کنند. کلی عناصر جذاب و عجیب در این سریال هست که می تواند برای مخاطب بسیار سرگرم کننده باشد یک انجمن مخفی زیرزمینی؛ یک کتاب جادویی دربارۀ آینده؛ یک هیولای وحشی؛ یک کلانتر جدی و پیگیرکه به بچه ‌های مدرسه مشکوک است؛ و البته صحنه ‌پردازی‌ها و جلوه‌های بصری جذاب و یک موسیقی فوق‌العاده و تاثیرگذار. ونزدی پر از شوخی‌های کلامی و رفتاری بامزه و ظریف است. یکی از بهترین عناصر طنز آمیز سریال یک دست بریده است که عضوی وفادار از خانوادۀ ونزدی است. تینگ در سریال ونزدی در ابتدا یک دست بدون بدن ترسناک به نظر می‌رسد. اما با گذشت تنها چند دقیقه از معرفی این شخصیت، متوجه شخصیت شاداب و لطیف تینگ می‌شویم. تینگ یکی از اعضای خانواده آدامز بوده است و علاقه زیادی به ونزدی دارد. کسی از گذشته تینگ و این که این دست از کجا آمده است خبر ندارد. اما در هر صورت تینگ یکی از نزدیک ‌ترین دوستان ونزدی بوده و حاضر است تا هر کاری برای او بکند. برخلاف ظاهر تینگ که شبیه دست یک هیولاست؛ او روحیه حساسی داشته و به تمیزی ناخن و نرمی و لطافت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهد. حتی در قسمت اول، زمانی که ونزدی او را گیر می‌اندازد؛ به تینگ می‌گوید: ” واقعا فکر کردی بوی لوسین دست مورد علاقه‌ات را تشخیص نمی‌دهم؟” همین جمله به بیننده اطلاع می‌دهد که تینگ بیشتر از یک دست زمخت ترسناک، یک شخصیت حساس و بسیار مهربان است که به ‌ظاهر خود اهمیت می‌دهد.ما در این سریال با یک کاراکتر که فقط یک دست است روبه رو می شویم که روحیه وافاداری او باعث محبوبیتش می شود. تینگ‌ خیلی زود با اینید دوست شد و این دو شخصیت همراه هم به لاک زدن و درد و دل کردن مشغول شدند. تینگ در کل طول داستان یک دست اضافی برای ونزدی محسوب می‌شد و در واقع می‌توان گفت که همین دست کوچک، در کنار ونزدی، یکی از شخصیت‌های اصلی سریال ونزدی بود.

بازی‌های سرزنده و دوست‌ داشتنی و ریتم تند و پرکشش سریال، نکات دیگری هستند که «ونزدی» را به یک تجربه دوست‌ داشتنی و سرگرم‌ کننده برای مخاطب تبدیل می‌کنند. از دیگر نکات جالبی که می‌توان به آن اشاره کرد صحنه رقص ونزدی است صحنه‌ رقص ونزدی در قسمت چهارم این سریال با آهنگ “Bloody Mary” از لیدی گاگا به شدت وایرال گردید و باعث شد تا سریال از محبوبیت بالایی برخوردار شود. سریال “Wednesday” یک کُمدی رازآلود سرگرم ‌کننده و جذاب بوده که تماشای آن برای علاقه ‌مندان آثار فانتزی لذت‌ بخش خواهد بود.در ابتدای فیلم در ابتدای فیلم مشاهده می‌شود که ونزدی اصلا از دیدن مادرش خوشحال نیست. اما زمانی که در پایان تعطیلات مورتیشیا مدرسه را ترک می‌کند، شاهد پیشرفت روابط بین ونزدی و مادرش خواهیم بود.داستان این سریال علاوه بر خانواده ادامز، هیولاهای ترسناک و مدرسه نورمور، روی موضوعات دیگری هم مانور می‌دهد. به طور مثال نشان می‌دهد که حتی یک شخصیت باهوش و قوی مانند ونزدی هم به دوستان و خانواده خود احتیاج پیدا می‌کند. همچنین در این سریال می‌بینیم که اعتماد به ‌نفس بیش از حد و مطمئن بودن ونزدی به حدسیات خود در آخر منجر به اشتباه‌ کردن و صدمه‌ زدن به اطرافیان او می‌شود. با دانلود سریال ونزدی با دوبله فارسی شما نیز به تماشای این سریال زیبا بنشینید

خانواده آدامز

خانواده آدامز ( The Addams Family) یک خانواده خیالی است که توسط کاریکاتوریست آمریکایی چارلز آدامز ساخته شده‌است. آنها در ابتدا در مجموعه‌ای از ۱۵۰ کارتون تک‌ صفحه‌ای نامرتبط ظاهر شدند که حدود نیمی از آنها در ابتدا در یک دوره ۵۰ ساله از زمان شروع آن در سال ۱۹۳۸ در نیویورکر منتشر شد.آنها از آن زمان با رسانه‌های دیگر، مانند تلویزیون، فیلم، بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های مصور، موزیکال و سایر کالاها تطبیق داده شده‌اند. آدامزها یک وارونگی طنزآمیز از خانواده ایده‌آل آمریکایی قرن بیستم هستند: یک خانواده اشرافی ثروتمند عجیب و غریب که از ترسناک ‌بودن لذت می‌برند و ظاهراً از اینکه دیگران آنها را عجیب یا ترسناک می‌دانند غافل یا بی‌توجه هستند. اعضای خانواده تا زمان پخش سریال تلویزیونی ۱۹۶۴ بی‌نام بودند. خانواده آدامز متشکل از گومز و مورتیشیا آدامز، فرزندانشان ونزدی و پاگزلی و اعضای نزدیک خانواده عمو فستر و گرندماما است که همچنین شامل پیشخدمت آن‌ها لورچ، و اختاپوس خانگی پاگزلی، ارسطو می‌شود.«چیز» که کمتر دیده شده‌است (بعداً در قالب یک دست بی‌جسم) در سال ۱۹۵۴ معرفی شد و پسرعموی گومز ایت، و شیر خانگی مورتیسیا کیتی کت در سال ۱۹۶۴ معرفی شدند. پوبرت آدامز، ونزدنی و برادر شیرخوار پاگزلی، در سال ۱۹۹۳ در فیلم ارزش‌های خانواده آدامز معرفی شد. در سال ۱۹۶۴، یک سریال تلویزیونی زنده برای اولین بار به مدت دو فصل از شبکه ای ‌بی ‌سی پخش شد. این سریال متعاقباً الهام ‌بخش یک تله‌ فیلم با عنوان هالووین با خانواده آدامز جدید و ظواهری در نمایش‌های دیگر شد. یک مجموعه پویانمایی نامرتبط در سال ۱۹۷۳ پخش شد. این فرنچایز در دهه ۱۹۹۰ با یک سری فیلم بلند متشکل از خانواده آدامز (۱۹۹۱) و ارزش‌های خانواده آدامز (۱۹۹۳) احیا شد. این فیلم‌ها الهام‌ بخش دومین سری پویانمایی (۱۹۹۲–۱۹۹۳) بودند که در همان جهان داستانی اتفاق می‌افتد. این مجموعه با یک فیلم ویدئویی در سال ۱۹۹۸ و یک سریال تلویزیونی لایو اکشن (۱۹۹۸–۱۹۹۹) باز راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۱۰، یک اقتباس زنده موزیکال با حضور ناتان لین و بی‌بی نیوورتس در برادوی افتتاح شد و نامزد دو جایزه تونی و هشت جایزه دراما دسک شد. این سری مجدداً در سال ۲۰۱۹ با انیمیشن خانواده آدامز راه‌ اندازی مجدد شد که منجر به دنباله آن در سال ۲۰۲۱ شد. در سال ۲۰۲۲، نتفلیکس اولین سریال اصلی از این فرنچایز را با عنوان ونزدی عرضه کرد.

این فرنچایز به یکی از عناصر اصلی فرهنگ عامه تبدیل شده‌است که مجموعه‌ای از بازی‌های ویدیویی، کتاب‌های آکادمیک، و موسیقی‌های متن را تولید کرده‌است که بر اساس موسیقیی متن نامزد جایزه گرمی آن ساخته شده‌اند. خانواده آدامز تأثیر عمیقی بر کتاب‌های کامیک آمریکایی، سینما و تلویزیون داشته‌ است،و به عنوان الهام‌ بخش خرده ‌فرهنگ گوت و مد آن دیده می‌شود

 

فیلم ترسناک

فیلم ترسناک یکی از ژانرهای فیلم است که در ابتدا خیلی تحت تأثیر فیلم‌های اکسپرسیونیسم قرار داشت. در این ژانر از عناصر ترس، نفرت و وحشت استفاده شده‌است. در این‌ گونه فیلم‌ ها از صحنه‌های خوفناک، ترسناک و فراطبیعی استفاده شده و معمولاً با ژانرهای فانتزی و علمی وتخیلی تداخل دارند. این ژانر شباهت نزدیکی نیز با ژانر دلهره‌آور دارد. در فیلم ترسناک با استفاده از وحشت از ناشناخته‌ها و کابوس‌ها، ترس به بیننده القا می‌شود. استفاده از نورهای پر کنتراست، فضاهای مرموز و مه‌ آلود،موسیقی دلهره‌آور و همچنین نورپردازی با مایه‌های تیره از ویژگی‌های دیگر این گونه‌ است.

اولین فیلم‌های این ژانر از سال ۱۸۹۰ تولید شدند. در اولین فیلم‌های ترسناک، معمولاً موجودی فراطبیعی و ناشناخته یا حیوانی خطرناک شخصیت منفی (شرور) داستان بود. شروع ساخت فیلم‌هایی که ترس مستقیم انسان از انسان را نشان می‌دهند، به دهه ۶۰ میلادی و فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک، که از نظر خیلی‌ها بزرگترین کارگردان این سبک است، برمی‌گردد. بعدها، فیلم درخشش هم توسط استنلی کوبریک ساخته شد؛ که آن نیز از بزرگ ‌ترین فیلم‌های ترسناک به حساب می‌آید. فیلم‌های ترسناک، زیرشاخه‌های گوناگونی دارند؛ که فیلم اسلشر و فیلم روان‌شناختی از محبوب ‌ترین آن‌ها هستند. در فیلم‌های ترسناک روان‌ شناختی (psychological horror film)، به ندرت از خشونت یا خون استفاده می‌شود؛ در فیلم‌های روانی و حلقه نیز از همین سبک استفاده شده‌است. فیلم‌های اسلشر ( Slasher Movie)، از خشونت بسیار زیاد و معمولاً از دست دادن اعضای بدن، تکه ‌تکه شدن استفاده می‌کنند.در ادامه با دانلود سریال ونزدی با زیر نویس چسبیده فارسی با ما همراه باشید.

بازیگران سریال ونزدی

 از بازیگران محبوب اسریال ونزدی می توان به جنا اورتگا در نقش ونزدی آدامز، ریکی لیندهوم در نقش والری کینبات، جیمی مک شین در نقش کلانتر دونوان گالپین 

تورا برچ در نقش تامارا نواک، هانتر دوهان در نقش تایلر گالپین، جورجی فارمر در نقش آژاکس پتروپولوس، موسی مصطفی در نقش یوجین اوتینگر، اما مایرز در نقش انید سینکلر، نائومی جی اوگاوا در نقش یوکو تاناکا، جوی ساندی در نقش بیانکا بارکلی،  پرسی هاینس وایت در نقش خاویر تورپ، گوئندولین کریستی در نقش لاریسا ویمز، ویکتور دوروبانتو در نقش چیز، کریستینا ریچی اشاره کرد که دز این سریال بسیار خوش درخشیدند

کلام آخر

سریال ونزدی یکی از محبوب ترین سریال های ژانر ترسناک است که می تواند برای شما عزیزان بسیار سرگرم کننده و لذت بخش باشد اگر به دنبال یک سریال معمایی و ترسناک و البته کمی با چاشنی طنز هستید پیشنهاد می کنم حتما سریال ونزدی را تماشا کنید. یکی دیگر از بهترین پیشنهاد های ما برای شما دانلود سریال کیمیای روح است با تماشای آن در کنار دوستانتان اوقات خوبی را سپری کنید.

محتوا بازبینی شده و مناسب تماشا با خانواده می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *