دانلود فیلم ماموریت غیرممکن 7 تسویه حساب مردگان قسمت اول Mission Impossible Dead Reckoning Part One 2023 زیرنویس فارسی چسبیده

کارگردان Christopher McQuarrie
بازیگران Hayley Atwell, Tom Cruise, Ving Rhames
امتیاز 7.9

خلاصه داستان

اتان هانت و تیم صندوق بین المللی پول باید یک سلاح خطرناک را قبل از اینکه به دست افراد اشتباه بیفتد ردیابی و پیدا کنند.

لینک های دانلود

تابستان گذشته، تام کروز به خاطر موفقیت چشمگیر با فیلم محبوب «تاپ گان: ماوریک» در صدر اخبار قرار داشت. یکی از آخرین ستاره‌های واقعی سینمای ما بیش از یک سال بعد بازمی‌گردد، زیرا به نظر می‌رسد با تلاش‌های پرهزینه هالیوودی ها مانند «فلش» و «ایندیانا جونز 5 و گردانه سرنوشت»، تجربه‌های پرفروش در حال محو شدن است. آیا او می تواند دوباره ناجی هالیوود باشد؟ امیدوارم اینطور باشد زیرا «مأموریت غیرممکن 7 – حساب مرده قسمت اول» در زمان بسیار خوبی است. بار دیگر، کارگردان کریستوفر مک‌کواری، کروز و تیمشان یک تریلر ساده و فریبنده ساخته‌اند، فیلمی که شخصیت‌های خوب، بد و بینابینی را به مدت 163 دقیقه از یکدیگر جدا می‌کند (مدت زمانی جسورانه‌ای برای فیلمی با «قسمت اول» ” در عنوانی که به نوعی احساس طولانی نمی کند). برخی از دیالوگ‌های بیش از حد پخته شده درباره اهمیت این ماموریت خاص تکرار می‌شوند، اما پس از آن مک‌کواری و تیمش سکانس اکشن خیره‌کننده‌ای را آشکار می‌کنند که همه جاسوس‌ها را قابل تحمل می‌کند. هالیوود در حال حاضر وضعیت صنعت خود را زیر سوال برده است. آن را به ایتن هانت بسپارید تا ماموریت را بپذیرد.
در حالی که این مجموعه اساساً در فصل چهارم خود مجدداً راه اندازی شد و لحن و سبک آن به طور قابل توجهی تغییر کرد، این هفتمین فیلم بسیار هوشمندانه بیش از هر فیلم دیگری به فیلم اصلی برایان دی پالما در سال 1996 گره خورده است، تقریباً گویی دو نیمه فرانچایز را با هم متحد می کند. این یک داستان اصلی نیست، اما دارای سبکی شبیه به “کازینو رویال” عالی است که چگونه هدف یک شخصیت محبوب را آشکار می کند. “Mission Impossible 7 – Dead Reckoning Part One” درباره اتان هانت است که چگونه به این نقطه از زندگی اش رسیده است، و مک کواری و اریک جندرسن، نویسنده همکار، فیلم دی پالما را به طور مکرر به یاد می آورند. فیلمبرداری فریزر تاگارت و با کلوزآپ‌های عرق‌زده‌اش، می‌خواهد شما اولین فیلم را به یاد بیاورید – اینکه چگونه اتان هانت یک مامور شد و بهایی که از ابتدا می‌پردازد.

این فقط تکان دادن سر بصری نیست. “Dead Reckoning” مدیر سابق صندوق بین المللی پول یوجین کیتریج (هنری چرنی) را با یک ماموریت جدید به زندگی اتان بازمی گرداند. کیتریج به هانت اطلاع می دهد که اساساً یک A.I سرکش وجود دارد. در دنیایی که ابرقدرت ها برای کنترل آن می جنگند. A.I. می توان با تقسیم کلید به دو نیمه دستکاری کرد. یکی از آن نیمه‌ها قرار است در بازار سیاه فروخته شود، بنابراین اتان و تیمش – از جمله شخصیت‌های بازگشته لوتر (وینگ ریمز) و بنجی (سایمون پگ) – باید نه تنها کلید را رهگیری کنند، بلکه هدف آن را نیز تشخیص دهند. کلید فقط در صورتی مهم است که صندوق بین المللی پول بتواند بفهمد کجا و چگونه از آن استفاده کند.
پس از یک تیراندازی در صحرا که ایلسا فاوست (ربکا فرگوسن) را به سریال باز می‌گرداند، اولین قطعه اصلی در «تسویه حساب مردگان قسمت اول» در فرودگاه دبی اتفاق می‌افتد، جایی که هانت متوجه می‌شود که بازیکنان دیگری در این شطرنج جاسوسی حضور دارند. بازی، از جمله چهره آشنا در گابریل (عیسی مورالس)، یک مزدور فاسد اخلاقی که یکی از دلایلی است که هانت در وهله اول عامل است. گابریل یک عامل هرج و مرج است، کسی که نه تنها می‌خواهد سوختن جهان را تماشا کند، بلکه امیدوار است که آتش تا آنجا که ممکن است باعث درد شود. از بسیاری جهات، گابریل معکوس اتان است که نقطه ضعفش همدلی و ارتباطات شخصی او بوده است – گابریل هیچ کدام از اینها را ندارد و او اساساً برای هوش مصنوعی کار می کند و سعی می کند کلید را به دست آورد تا کسی نتواند آن را کنترل کند.

در فرودگاه، ایتن همچنین با جیب بری به نام گریس (هیلی آتول) که در وسط این همه جنون که دنیا را تغییر می دهد گیر می کند، همراه با چند مامور که سعی در شکار ایتان سرکش دارند و توسط یک شی ویگام و گرگ تارزان دیویس به طرز شگفت انگیزی خشمگین شدند. یک قاتل خاموش، که به شکلی به یاد ماندنی توسط پوم کلمنتیف ترسیم شده است، برای چند صحنه اکشن نیز ضروری است. و ونسا کربی به عنوان فروشنده اسلحه White Widow برمی گردد، و خوب، اگر گروه نقطه ضعفی داشته باشد، این عملکرد از دست رفته کربی است. او هرگز نتوانسته است آنطور که باید «بازیکن قدرتمند» را در این فیلم ها منتقل کند.

اما این مهم نیست زیرا مردم برای پیشینه بیوه سفید اینجا نیستند. آنها می‌خواهند تام کروز را ببینند. تصویری که اکثر مردم با «ماموریت: غیرممکن» مرتبط می‌کنند احتمالاً آقای کروز است که آن پاها را دراز می‌کند و آن دست‌ها را تاب می‌دهد. او این کار را بیش از یک بار در اینجا انجام می دهد، اما به نظر می رسد که حرکت آن تصویر نیروی هنری پشت کل این فیلم بوده است. “Dead Reckoning Part One” حرکت را در اولویت قرار می دهد – قطار، ماشین، پاهای اتان. این یک فیلم اکشن است که در مورد سرعت و فوریت است، چیزی که در دوران کاهش سهام CGI بسیار گم شده است. قطارهای فراری همیشه قدرت درونی ذاتی بیشتری نسبت به امواج آدم بدهای متحرک خواهند داشت، و مک کواری می داند که چگونه از آن برای ساخت فیلمی اکشن استفاده کند که در عین حال مدرن و قدیمی به نظر برسد. این فیلم‌ها بیش از حد به CGI تکیه نمی‌کنند، و مطمئن می‌شویم که واقعاً آقای کروز از آن موتورسیکلت می‌پرد. وقتی مشت‌ها به هم متصل می‌شوند، بدن‌ها پرواز می‌کنند، و ماشین‌ها با هم برخورد می‌کنند – ما به جای اینکه به طور غیر فعالانه آن را مشاهده کنیم، آن را احساس می‌کنیم. اکشن در اینجا به قدری شگفت‌انگیز طراحی شده است که امسال فقط «جان ویک: فصل 4» بهترین‌های این ژانر را مقایسه می‌کند.
همچنین در اینجا چیزی جذاب از لحاظ موضوعی در مورد یک ستاره سینما که با هوش مصنوعی مبارزه می کند وجود دارد. و هدف شغلش را زیر سوال می برد. بلاک‌باسترها برای نسل‌ها داستان‌های فناوری هشداردهنده‌ای بوده‌اند، اما به جنبه متا یک فیلم جاسوسی فکر کنید که در آن اگر رایانه‌ای با هوش بر بازی جاسوسی غلبه کند که در آن بازیگری که در مرکز جنجال‌ها درباره دیپ‌فیک‌های خودش بوده است، جهان می‌تواند فرو بریزد. . همچنین یک مزیت مشخص برای طرح در اینجا وجود دارد که در سن بازیگر نقش دارد، زیرا اتان مجبور می شود به سؤالاتی در مورد آنچه که برای او در رابطه با تعادل بسیار غیرمعمول کار و زندگی اش اهمیت دارد پاسخ دهد، بازتابی از آنچه اجرا کننده ای مانند کروز باید در حین رسیدن به آن با آن روبرو شود. پایان یک طناب فیلم اکشن که بسیار طولانی تر از آن چیزی است که حتی خوشبینانه انتظارش را داشت. کروز ممکن است قصد آن خواندن را داشته باشد یا نداشته باشد – اگرچه من گمان می کنم که دارد – اما لایه دیگری به عمل اضافه می کند.
البته، مهمترین چیز این است: «ماموریت: غیرممکن – بخش اول حساب مرده» به طرز باورنکردنی سرگرم کننده است. به نظر می رسد نیمی از طول آن است و حاوی سکانس های اکشن به یاد ماندنی کافی برای کل فرنچایز است. آیا کروز دوباره تجربه بلاک باستر را نجات خواهد داد؟ شاید. و ممکن است تابستان آینده نیز دوباره این کار را انجام دهد.

محتوا بازبینی شده و مناسب تماشا با خانواده می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *